Teknisk torsdag.

Idag är ämnet teknisk dödsmetal.
Under många år av mitt metallyssnande var jag inget stort fan av teknisk metal, men sedan The Faceless ljus gick upp för mig har jag öppnat mig för även denna subgenre. Många nya favoritband har lagts till på min lite sjukligt långa lista med favoritband. Det kommer bli mååånga inlägg med teknisk dödsmetal här.
Jag älskar The Ancient Covenant. Denna låt är av mycket hög kaliber framför allt när det gäller sweeps enligt mig. Sweepsen som spelas i introt ger mig någon slags känsla i huvudet att det är något av det sjukaste jag hört.
.
Jag vill se The Faceless live snart, deras liveframträdanden är så snuskigt bra (källa: youtube) att det inte får missas!
Lyssna och njut.
.
Necrophagist är för mig ett relativt nyhittat band. Albumet "Epitaph" har flera riktiga guldklimpar värda att lyssnas på om och om igen. 
Det finns inte så mycket att säga förutom att solosen i denna låt är grymma.
Take care och misshandla inte för många gitarrer i desperata försök att lära er någon av dessa låtar.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Vad skulle ni säga om en dotterblogg till denna blogg som endast handlar om metalcore?

Kommentarer
Postat av: Mintgrodan

Ja! Metalcore ftw! :D



Ser framemot med spänning ifall det blir en s.k dotterblogg.

2011-09-22 @ 20:56:55
URL: http://mintgrodan.blogg.se/
Postat av: Zacharias

Filip. Har inte du lärt dig att The Faceless faktiskt inte är teknisk döds? @:

Men jag gillar din blogg, gör inte en metalcoreblogg. Puss.

2011-09-22 @ 21:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0