Mörk Fredag.

Det är fredag.
Ni vet vad det betyder. Hemsk autotunepop från USA med en liten hemsk 13årig flicka som sångerska. INTE! NOT UNDER MY COMMAND
Det polska bandet Behemoth visar istället vägen med deras black/death metal som är rusktigt tung och snabb. Låten "Ov Fire And The Void" är från mitt favoritalbum med dem som är betitlat "Evangelion". Albumet släpptes 2009 och där finns det ett antal diamanter att ta till vara på. "Shemaforash" avslutas med sitarspel, rätt imponerande.
Ni kommer att få se fram emot mer blackinfluerad musik.
.
.
.
.
Nu ska vi prata om något helt annat. Det är dock ett lite återkommande ämne från gårdagen, nämligen SVENSK death metal! Dessa killar är från Borås och är signade till Metal Blade.
Jag hörde As You Drown första gången i vevan då de precis släppte sitt debutalbum. Jag vet inte hur många gånger jag lyssnat igenom detta album efter det. Även här pratar vi snabb, teknisk och snuskigt tung musik. Jag har tyvärr inte haft förmånen att se dessa pojkar live än, men när de släpper sitt andra album den 9nde oktober skall jag se till att se dem när de går ut på sin första turné.
Låten som jag länkar till nedan är från det kommande albumet. Ska jag vara ärlig tycker jag att de första fyra sekundrarna av låten ger ett dåligt intryck, vilket är synd när själva låten är så sjukt bra. 
Hoppas att ni diggar detta lika mycket som jag.
.
.
.
Trevlig helg på er dödsmetallare ute i världen, vi hörs snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0