Gone but never forgotten

Idag skall vi prata musik från band som (tyvärr) inte längre spelar. Jag har lyssnat väldigt mycket på båda dessa banden och har bara gott att säga om de båda.
Jag kommer så tydligt ihåg löpsedlarna om Jons död. Väldigt tragisk händelse, även om han hade rätt att bestämma över sitt eget liv. Jag skulle dock vilja haft privilegiet att ha sett dem innan de slutade spela.
Hur som helst, The Somberlain är nog deras mest kraftfulla låt. Så otroligt vackra riff, solon och underbar struktur i hela låten. Gåshud, mina vänner!
Lyssna och njut.
.
.
Despised Icon skulle jag definitivt drar mycket åt deathcorehållet, men vi vill ju inte vara alldeles för tråkiga, utan vi gillar ju att experimentera lite, eller hur!?
Despised Icon valde år 2010 att sluta spela eftersom att de var "trötta" på turnélivet och ville spendera mer tid med sina familjer. Jag hade dock turen att fånga dem den sista gången de var i Europa! Den fjärde maj 2010 bröt helvetet löst på Brewhouse i Göteborg. Jävlar vilket show! Det märks att de hade en välslipad scenvana, för deras show var inte att leka med.
Jag avundas deras förmåga att skriva och spela så kreativ musik. Jag hoppas på ett band som DI som poppar upp snart!
Enjoy 240p...

Kommentarer
Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg!

ful design

2011-09-20 @ 22:32:35
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: arse

shitty nise

2011-09-20 @ 22:44:41
Postat av: filisipffg

tkr designen e mkt snyggg:) ej som fille sj då förståss, han e ju bögg

2011-09-20 @ 22:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0