Dödsforskning

Först ut är det svenska Göteborgsbandet, Science of Demise. Jag har följt detta band under fyra år och de har varit relativt tysta innan 2011. Nu har de dock släppt sitt första fullängdsalbum som heter "Submerge" och jag måste säga att jag är väldigt imponerad. Övertygande riff och extremt intelligenta övergångar. Kolla även min favoritlåt från albumet; A Celebral Demise. Hela albumet finns på YouTube och även att ladda ner gratis. Länk finns på deras facebooksida.
Ett annat band jag också vill lyfta idag är amerikanska Born of Osiris. De har också släppt ett album nytt album i år, vilket är döpt till "The Discovery". Detta är deras tredje fullängdare och också deras bästa tycker jag. Deras tidigare album har haft 50% grymma låtar och 50% ganska lama låtar, men detta album håller extremt hög kvalitet. Här finns det absolut potential för en fjärde och lika bra platta.
(Alternativ mix på en av deras låtar från "The Discovery" som jag gillar bättre)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0