Svensk metal!

Jag antar att många, precis som jag, är svenskar här inne, så varför inte köra en svensk afton?!
.
Meshuggah. Bandet som definierade djent. Introt till denna låt tycker jag definierar djent. Jag är själv trummis och ser geniet bakom trummorna i detta band. Allting gör låten till en väldigt mysig sådan. Njut av detta musikliska stycke från albumet "ObZen".
.
.
Näst upp är ett av mina absoluta favoritband. Deras blandning av den absolut tyngsta dödsmetallen med klassisk hårdrock är en kombination som jag smälter rätt lätt för. Åkerfeldts grymma röst är också extremt fördelaktig. 
Jag tycker dock att vi på denna blogg håller oss lite mer till Opeths lite äldre album. Visst, "Heritage" är grymt, men inte så dödsigt.
I give you, Ghost of Perdition.

Kommentarer
Postat av: martina

Hej!

Det skulle verkligen vara jättesnällt av dig om du kunde rösta på min kompis Lovisa Andersson som är med och tävlar om att bli jeansmodell i Torpmagasinet, det skulle betyda jättemycket för henne att vinna!

Klicka på länken nedan för att rösta

http://www.facebook.com/torpkopcentrum?sk=app_208195102528120&app_data=dlt



Om du kommenterar detta inlägget i min blogg med att du har röstat på henne så får du även en länk! :)

http://martinaolsson.myshowroom.se/8818/rosta-pa-lovisa-sa-ar-ni-gulliga/ccc



Tack på förhand!

2011-10-21 @ 19:00:48
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0