Hårt ska're va!

Ingen mjukstart idag inte, vi går direkt på det GREKISKA (!!!!!!) dödsmetalbandet Septicflesh. Om inte övergången från stråket till de smattrande trummorna och dönande gitarrerna ger dig gåshud är det nog dags att uppsöka läkare.
Riktigt intelligent låt med snygga övergångar och grym teknik. Ja, inte så lite gåshud.
BANG YOUR HEADS!
.
.
Nu till min favorit för dagen. AlL Shall Perish har varit ett minst sagt MYCKET spelat band i mina diverse mp3spelare och telefoner under de senaste åren. Jag började lyssna på dem precis runt "Awaken the Dreamers"släppet, vilket jag är mycket glad över. Jag vet inte många band som levererar en sådan musikalisk kvalitet som ASP. Jag ÄLSKAR deras senaste tre album (inte det första, endast eftersom det är så dåligt producerat...). Deras låtar som är gjorda utan någon som helst koppling till dödsmetal (ex: Greyson, Memories of A Glass Sanctuary, The Ones We Left Behind) är ögonblötande vackra. Även låten From So Far Away låter precis som den heter, ett fjärran skrik. Men sweeps some kan få vem som helst att tappa hakan lämnar de inte någon oberörd.
All Shall Perish är ett MÅSTE att ha i sin spellista, ta många låtar från albumen The Price of Existence, Awaken the Dreamer och det senaste This is Where it Ends så har du njutning i många veckor framöver.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0