En mörk kväll. Gott!

Det är dags, detta kan bli er bästa musikfredag någonsin.
Ända sedan jag hörde TBDM för första gången visste jag att detta var något jag skulle gilla. Kombinationen av tunga riff, extremt vackra solon, trummor som kan spränga murar och en röst med en av de längsta räckvidderna jag någonsin hört. Detta är alltså vad som gör The Black Dahlia Murder till vad dem är.
Prisa gudarna, här kommer metalåterbäring!
Här kommer A Shrine To Madness från deras senaste album "Ritual". Mysigt cellointro!
.
.
Nu blir det lite andra svängningar. After the Burial, ett band som jag förknippar med udda taktarter, komplicerade rytmer och TUNGGUNG! Deras senaste album "In Dreams" skiljer sig väldigt mycket från tidigare album, där det var mycket mer fokus på shredding. Nu är det mycket tyngre och enligt mig mycket känslosamma riff. Headbangar man inte till detta har man nog tappat vettet.
OBS:
Ja, jag vet att alla kanske inte definierar allt jag länkar som dödsmetal, men se det istället som en möjlighet att lära känna nya genrer. Jag har en bred musiksmak, även om jag är en metalkille in i själen. Se möjligheter, inte något annat.
.

Kommentarer
Postat av: Anette D

Bra!

2012-02-11 @ 23:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0